Κανόνες διεξαγωγής παιχνιδιών


Ασφάλεια στον χειρισμό αεροβόλων Airsoft:

1. Δεν ακουμπάτε την σκανδάλη έως την στιγμή που θα θελήσετε να στοχεύσετε προς το στόχο και έχετε πάρει την απόφαση να ρίξετε.

2. Ποτέ μην στρέφετε το αεροβολο σε οτιδήποτε δεν θέλετε να καταστρέψετε ή “πυροβολήσετε”. Τα αεροβολο τα κρατάμε πάντα με την κάνη κάθετα προς τα κάτω ή προς τα πάνω.

3. Πάντα να συμπεριφέρεστε στα αεροβόλα σας σαν να είναι γεμάτα.


Γενικοί κανόνες:


1. Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση απαγορευμένων ουσιών και η κατανάλωση αλκοόλ πριν ή κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

2. Απαγορεύονται όλα τα αληθινά πιστόλια, τυφέκια και τακτικά μαχαίρια εντός του πεδίου. Επιτρέπονται μόνο σουγιάδες και πολυεργαλεία.
Επιτρέπεται στο πεδίο του παιχνιδιού να φέρει πάνω του ο παίκτης πλαστικό ή ελαστικό μαχαίρι, για λόγους προσωπικής ικανοποίησης.
Απαγορεύεται η τοποθέτηση του πάνω σε οποιουδήποτε τύπου αεροβόλο (π.χ. ως “ξιφολόγχη”)
Απαγορεύεται η χρήση του με οποιοδήποτε τρόπο κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

3. Όλοι οι συμμετέχοντες πρέπει να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος ηλικίας. Απαγορεύεται αυστηρά η συμμετοχή ανήλικων στα παιχνίδια, αφού ο νόμος (Ν 2168/1993 / Α-147) απαγορεύει την κατοχή & χρήση αεροβόλων σε άτομα κάτω των 18 ετών.

4. Επιβάλλεται η χρήση προστατευτικών γυαλιών ή μάσκας εγκεκριμένα ή/και δοκιμασμένα για χρήση σε Airsoft παιχνίδια σε όλη τη διάρκεια παραμονής στο πεδίο. Απαγορεύεται η αφαίρεσή τους οπουδήποτε εκτός από τις Ασφαλείς Ζώνες (Safe Zones). Το διάφανο μέρος τους θα πρέπει να πληρεί τουλάχιστον το πρότυπο θραύσης ANSI Z87.1 ή/και το πρότυπο EN-166F και να είναι κατασκευασμένο από πολυκαρβονικό υλικό (PC – Polycarbonate).
Δεδομένου ότι τα αεροβόλα Airsoft μπορούν να μεταδώσουν μια αρκετά υπολογίσιμη ενέργεια στο σφαιρίδιο που εκτοξεύουν (0.5 έως 3.3 Joule συνήθως), μπορούν να διαπεράσουν ή/και να θρυμματίσουν τα γυαλιά τα οποία δεν είναι κατασκευασμένα για την χρήση αυτή. Γυαλιά ηλίου & γυαλιά/μάσκες θαλάσσης απαγορεύονται αυστηρά.
Η χρήση επιπλέον εξοπλισμού (επιγονατίδες, επιαγκωνίδες, κράνος, καπέλο, μάσκα που καλύπτει όλο το πρόσωπο) δεν είναι υποχρεωτική και είναι στην κρίση του καθένα, αλλά συνίσταται για την περαιτέρω ασφάλεια του παίκτη.

Γενικά τα αεροβόλα κάτω των 328 fps με χρήση σφαιριδίων 0.20 γρ. δηλαδή ενέργειας κάτω του 1 joule (και τα αεροβόλα άνω του ενός joule, εφόσον τηρούνται αυστηρά οι ελάχιστες αποστάσεις εμπλοκής, όπως αυτές περιγράφονται παρακάτω) δεν μπορούν να διαπεράσουν τον ιστό (επιδερμίδα) του ανθρώπου, που σημαίνει πως το περισσότερο που θα συμβεί θα είναι ένα τοπικό πρήξιμο.
Επειδή όμως κατά τη διεξαγωγή του παιχνιδιού ανεβαίνει η αδρεναλίνη και ως εκ τούτου μεγαλώνουν οι πιθανότητες να συμβούν λάθη, θα πρέπει πρώτα να καταλάβουμε τι κάνουμε σε κάθε παιχνίδι Airsoft. Δεν είναι απλά ένα χόμπυ. Είναι extreme sport με κινδύνους. Αυτό συνεπάγεται πως πρέπει να παίρνουμε τα κατάλληλα μέτρα προστασίας. Υπάρχουν παίκτες που έχουν δεχθεί αμέτρητες βολές στο πρόσωπο ή σε άλλα μαλακά μέρη του σώματος τους και έχουν κάνει αμέτρητα σημάδια. Προσπαθήστε να καλύπτετε όλο το πρόσωπο ή τα μέρη του σώματος σας που θεωρείτε ευαίσθητες για εσάς περιοχές. Δώστε βάση σε εξοπλισμό ασφαλείας. Να φοράτε στο πρόσωπο και ειδικά στην περιοχή των δοντιών μάσκα, πανί, κάτι προστατευτικό. Αν δόντι βληθεί από μπίλια από κοντινή απόσταση υπάρχει η πιθανότητα το δόντι να σπάσει. Δεν σημαίνει πως επειδή δεν έχει οριστεί υποχρεωτικός εξοπλισμός πέραν των προστατευτικών γυαλιών δεν είναι και σημαντικός.
Επίσης να λαμβάνεται σοβαρά υπ’ όψη ότι οι χώροι, όπου διεξάγεται παιχνίδι Αεροσφαίρισης, κρύβουν πιθανούς κινδύνους, όπως τρύπες στο έδαφος, καρφιά, λαμαρίνες, σίδερα καθώς ίσως και δηλητηριώδη ερπετά κλπ. Ενδείκνυται να φοράτε γάντια καθώς και υποδήματα με σκληρή σόλα τα οποία να είναι τέτοιας κατασκευής ώστε να καλύπτουν το ύψος του ποδιού τουλάχιστον μέχρι και τον αστράγαλο.

5. Ασφαλής Ζώνη (Safe Zone) είναι ο χώρος, που ορίζεται από τον εκάστοτε διοργανωτή, στον οποίο ξεκουράζονται οι παίχτες και αποθηκεύουν τα πράγματά τους. Είναι το μοναδικό μέρος σε ολόκληρο το πεδίο, που μπορούμε να βγάλουμε τα γυαλιά μας.

6. Απαγορεύεται η χρήση οποιουδήποτε αεροβόλου airsoft μέσα στις Ασφαλείς Ζώνες, όπως επίσης και η ρίψη βολών από έξω προς αυτές. Όλα τα αεροβόλα airsoft μέσα στις Ασφαλείς Ζώνες θα πρέπει απαραιτήτως να είναι γυρισμένα στη θέση ασφάλειας σκανδάλης.

7. Για την μέτρηση και την ρύθμιση των αεροβόλων airsoft αλλά και για σκοποβολή θα υπάρχει ειδικό πεδίο δοκιμών σε κάθε παιχνίδι, ορισμένο από τον διοργανωτή.
Απαγορεύεται αυστηρά η σκοποβολή σε ζώα.

8. Την ισχύ των αεροβόλων Airsoft την μετράμε από την ενέργεια του σφαιριδίου την στιγμή που αφήνει την κάνη, η οποία υπολογίζεται από την μάζα και την ταχύτητα του. Η ενέργεια χαρακτηρίζεται με Joule, η μάζα με γραμμάρια και η ταχύτητα με fps (feet per second – πόδια ανά δευτερόλεπτο) ή με mps (meters per second – μέτρα ανά δευτερόλεπτο).

Ο τύπος που μας δίνει την ενέργεια του σφαιριδίου κατά τη στιγμή εξόδου του από τη κάνη του αεροβόλου είναι:
Ε = (m x u x u)/2,
όπου Ε = η κινητική ενέργεια του σφαιριδίου σε Joules
m = μάζα του σφαιριδίου σε κιλά (Kgr),
u = η ταχύτητα του σφαιριδίου κατά τη στιγμή εξόδου του από τη κάνη σε μέτρα ανά δευτερόλεπτο (mps)
Σημ.: 328fps (feet per second-πόδια ανά δευτερόλεπτο) ισούται με 100 mps (meters per second-μέτρα ανά δευτερόλεπτο), 1 m = 3.28 f.
π.χ. μία μπίλια βάρους 0.20gr (0.0002 Kgr) με ταχύτητα εξόδου 328 fps (100mps) έχει αρχική κινητική ενέργεια (0.0002 χ 100 χ 100) / 2 = 1 Joule.

Τα όρια στα fps μπαίνουν σε συνάρτηση με την απόσταση, διότι η μπίλια ξεκινά το “ταξίδι” της με μία αρχική ταχύτητα, που είναι αυτή που χαρακτηρίζει το αεροβόλο και στη συνέχεια, χάνοντας βαθμιαία την ενέργεια της, μειώνεται και η δύναμη κρούσης της.
Ετσι το μέγεθος της δύναμης με την οποία χτυπάει τον αντίπαλο είναι απόλυτα συνυφασμένο με την αρχική της ταχύτητα και την απόσταση που θα διανύσει μέχρι το σημείο κρούσης.
Καθορίζονται λοιπόν τα όρια τέτοια ώστε στην πλειονότητα να γίνονται παιχνίδια με ασφάλεια και χτυπήματα εντός ορίων ενέργειας που μπορεί να δεχτεί το ανθρώπινο σώμα χωρίς να υποστεί σοβαρό τραυματισμό.
Αυτό το ποσό ενέργειας είναι το ένα (1) Joule.

Η ταχύτητα βολής κάθε αεροβόλου airsoft μπορεί να μετρηθεί πριν από κάθε παιχνίδι από τους διοργανωτές με ειδικές συσκευές, τους χρονογράφους, με σφαιρίδια των 0.20 γραμμαρίων και με μηδενισμένο το hop-up.

Αυτή θα πρέπει λοιπόν να είναι (τυπικές τιμές fps):
α. Μέχρι 350fps σε παιχνίδια CQB/CQC (Close Quarter Battle/Close Quarter Combat – Μάχη κοντινής επαφής, δηλαδή μάχες μέσα σε κτίρια) για όλα τα αεροβόλα ανεξαρτήτως τύπου, μάρκας & είδους.
β. Μέχρι 450fps σε παιχνίδια Woodland (Δασώδους περιοχής) για όλα τα αεροβόλα ανεξαρτήτως τύπου, μάρκας & είδους.
γ. Μέχρι 550fps σε παιχνίδια Woodland (Δασώδους περιοχής) μόνο για αεροβόλα τύπου “τυφεκίου ελεύθερου σκοπευτή”- αερίου / ελατηρίου (bolt action / μονής βολής).

Επιπλέον, ο διοργανωτής έχει τα εξής δικαιώματα:
1. Να μετρήσει ανά πάσα στιγμή το αεροβολο οποιουδήποτε παίκτη για να διαπιστώσει εάν τηρεί τα όρια ασφαλείας που έχουν τεθεί και αναλόγως να το ακυρώσει ή να το επιτρέψει.
2. Να τροποποιήσει τις παραπάνω μέγιστες τιμές ταχύτητας, εάν κρίνει ότι αυτό είναι απαραίτητο λόγω ιδιομορφίας του πεδίου, απουσίας κατάλληλου αεροβολα κ.λ.π.

9. Ελάχιστες αποστάσεις εμπλοκής:

(Σύμφωνα με υπολογισμούς που βρίσκονται ΕΔΩ)

Ορίζονται ως οι ελάχιστες αποστάσεις κάτω από τις οποίες δεν μπορεί κανένας παίχτης να εμπλακεί με κάποιον άλλο.
α. ΜΗΔΕΝ (0)μέτρα για όλα τα αεροβόλα μέχρι 328 fps
β. ΠΕΝΤΕ (5) μέτρα για όλα τα αεροβόλα από 329 έως 350fps
γ. ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ (15) μέτρα για όλα τα αεροβόλα από 351fps έως 450fps
δ. ΕΙΚΟΣΙΠΕΝΤΕ (25) μέτρα για όλα τα αεροβόλα από 451fps έως 550fps

Εάν ο αντίπαλος είναι σε θέση άμυνας τότε ο επιτιθέμενος θα πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση επίθεσης ώστε να είναι εντός των επιτρεπόμενων ορίων.

Σημ.: Το ότι στη κατηγορία των 328 fps μπορεί ο παίκτης να βληθεί από μηδενική απόσταση, δεν σημαίνει αυτόματα ότι αυτό θα επιδιώξετε, απλά ότι δεν θα υπάρξει (θεωρητικά) σοβαρός τραυματισμός, εάν αυτό συμβεί. Το ίδιο ισχύει αντίστοιχα και για τις υπόλοιπες κατηγορίες β,γ,δ.
Προτιμήστε και προσπαθείστε βολές τέτοιες (αποφύγετε κεφάλι) και από αποστάσεις τέτοιες που λογικά δεν θα θέλατε να τραυματίσετε τον συμπαίκτη σας.

10. Συμπεριφερόμαστε στους άλλους όπως θα θέλαμε να συμπεριφέρονται και αυτοί σε εμάς. Mη φωνάζετε και μη γκρινιάζετε, δεν αποφέρετε κανένα θετικό αποτέλεσμα και επιπλέον δυσαρεστείτε και τους υπόλοιπους παίχτες. Βρισιές, λογομαχίες και σωματική βία απαγορεύονται αυστηρά και τιμωρούνται με προσωρινή ή οριστική αποβολή του παίκτη από τα παιχνίδια.

11. Πριν την έναρξη και μετά την λήξη κάθε γύρου / μάχης απαγορεύεται αυστηρά η χρήση των αεροβόλων εκτός του ειδικού πεδίου δοκιμών που έχει οριστεί στην παράγραφο 7.
Μετά τη λήξη του παιχνιδιού τα αεροβόλα airsoft θα πρέπει απαραιτήτως να βρεθούν στην παρακάτω κατάσταση:
α. Χωρίς γεμιστήρα (αφού αφαιρεθεί, θα πρέπει απαραιτήτως ο χρήστης να ρίξει 3-4 βολές στον ειδικό χώρο που προβλέπεται για αυτό, παρ.7, για να αδειάσει το αεροβόλο από τυχόν σφαιρίδια που έχουν απομείνει στον μηχανισμό του).
β. Η θέση βολής να είναι στην θέση ΑΣΦΑΛΕΙΑ (safe).

12. Ο εκάστοτε διοργανωτής έχει κάθε δικαίωμα να βάζει επιπλέον κάποιους κανόνες ή/και να τροποποιεί κάποιους άλλους για το παιχνίδι που διοργανώνει, αρκεί να μην ακυρώνουν τους θεμελιώδεις κανόνες του Airsoft, τους οποίους θα πρέπει να ακολουθούμε όλοι πιστά για την ομαλή διεξαγωγή του παιχνιδιού.


Κανόνες Εμπλοκής:

1) Όταν ένα τουλάχιστον μπαλάκι χτυπήσει κάποιον παίχτη, αυτός θεωρείται «νεκρός». Αυτό ισχύει για οποιοδήποτε μέρος του σώματος του ή του εξοπλισμού του.

Ο «νεκρός» παίχτης είναι υποχρεωμένος να φωνάξει δυνατά τουλάχιστον μία φορά “ΕΞΩ” , να σηκώσει ψηλά το χέρι του ή το aeg του, έτσι ώστε να ενημερώνει αμέσως οπτικά όποιον τον βλέπει ότι είναι “νεκρός”, θα πρέπει να ασφαλίσει το aeg του, να απομακρυνθεί αμέσως από το πεδίο και να κατευθυνθεί προς την Ασφαλή Ζώνη (Safe Zone), έτσι ώστε να μην εμποδίσει την ομαλή διεξαγωγή του παιχνιδιού.
Ο παίχτης που “σκοτώθηκε” δεν επιτρέπεται να παραμείνει στο πεδίο.
Στο διάστημα που κάποιος είναι “νεκρός” απαγορεύεται να μιλήσει σε “ζωντανό” παίχτη, να κοιτά προς τους ενεργούς παίχτες (προδίδοντας έτσι τις θέσεις τους) καθώς επίσης να χρησιμοποιεί τον ασύρματο (επιτρέπεται μόνο να ακούει).

Ανάλογα με τους επιμέρους κανονισμούς του εκάστοτε παιχνιδιού που ανακοινώνονται από τον εκάστοτε διοργανωτή, υπάρχει η περίπτωση κατά την οποία εάν χτυπηθεί μόνο το aeg κάποιου παίχτη και έχει επάνω του εφεδρικό, έχει τη δυνατότητα, αν θέλει, να φωνάξει “Ο Π Λ Ο” έτσι ώστε ο αντίπαλος να καταλάβει ότι χτυπήθηκε μόνο το aeg και να συνεχίσει με το εφεδρικό.

2) Συχνά παρατηρείται το φαινόμενο να μην καταλάβει κάποιος παίχτης ότι χτυπήθηκε. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της αδρεναλίνης που εκκρίνεται στο σώμα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Άλλοι λόγοι είναι οι εξής:
α. Η βολή έγινε από πολύ μακριά και το μπαλάκι δεν είχε ιδιαίτερη ορμή την στιγμή της επαφής.
β. Το μπαλάκι χτύπησε κάποιο σημείο στον εξοπλισμό (γιλέκο κ.λ.π.) και έτσι δεν έγινε αντιληπτή η επαφή του.
γ. Ο παίχτης κινούταν γρήγορα για να καλυφθεί ή για να αλλάξει θέση και δεν κατάλαβε το χτύπημα.
Για τους παραπάνω λόγους, θα πρέπει ο παίχτης να βρίσκεται σε εγρήγορση, ώστε να αναγνωρίζει ευκολότερα τα χτυπήματα που δέχεται, προς αποφυγή παρεξηγήσεων.

Στην περίπτωση που κάποιος παίχτης ΝΟΜΙΣΕΙ ότι χτυπήθηκε, δηλαδή δεν είναι απόλυτα βέβαιος για το αν τον πέτυχε η βολή του άλλου παίχτη, είναι προτιμότερο να φωνάξει «ΕΞΩ» και να αποχωρήσει από το πεδίο, παρά να δημιουργηθεί καθυστέρηση, παρεξήγηση ή/και αναξιοπιστία μεταξύ των παικτών.
Όταν ο αντίπαλος είναι ΑΠΟΛΥΤΑ σίγουρος ότι μας χτύπησε, έχει το δικαίωμα να το επιβεβαιώσει φωναχτά. Αν δεν βρεθεί επί τόπου λύση τότε θα ισχύσει ο κανόνας Parlay (βλέπε παρακάτω).
Επίσης έχει το δικαίωμα να το αναφέρει μόνον στον διοργανωτή του παιχνιδιού, χωρίς να προκαλέσει επεισόδιο με παρεξηγήσεις ή λογομαχίες.

Να θυμάστε ότι ο Κώδικας Τιμής του Airsoft (Fair Play) είναι Πάνω από Όλα στο πεδίο. Να παίζετε πάντα τίμια. Δεν ωφελεί κανέναν να υπάρχουν παίχτες που δεν σέβονται τους κανόνες.
Άλλωστε, οι παίκτες με τέτοια νοοτροπία (“αθάνατοι”, “highlanders”) γρήγορα γίνονται αντιληπτοί και συνήθως αποβάλλονται δια παντός από πίστα / ομάδα / μελλοντικά παιχνίδια ακόμη και από ολόκληρη την κοινότητα του Airsoft (Πανελλαδικά παιχνίδια, forum, κ.λ.π). Πραγματικά δεν αξίζει να το ρισκάρετε.

3) Στην περίπτωση που σε κάποιον τελειώσουν τα “πυρομαχικά” ή χαλάσει το aeg του, μπορεί να δανειστεί ο,τιδήποτε από άλλον “ζωντανό” παίκτη. Από “νεκρό” παίκτη απαγορεύεται να πάρει εξοπλισμό εκτός εάν:
α. Αυτό γίνει μέσα στην Ασφαλή Ζώνη.
β. Ο «νεκρός» αφήσει εξοπλισμό στο σημείο όπου χτυπήθηκε, ακριβώς την στιγμή που χτυπήθηκε. Τον εξοπλισμό μπορεί να τον πάρει οποιοσδήποτε «ζωντανός» παίκτης.

4) Απαγορεύονται οι τυφλές βολές. Τυφλή βολή χαρακτηρίζεται η βολή εκείνη, κατά την οποία το aeg μας ρίχνει και δεν βλέπουμε που πάνε τα μπαλάκια, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση που μπορεί να είμαστε κρυμμένοι πίσω από την γωνία ενός κτιρίου και βγάζουμε μόνο το αεροβόλο ρίχνοντας χωρίς στόχευση. Τυφλές βολές είναι επίσης:
α. Οποιαδήποτε βολή κατά την οποία δεν υπάρχει σκοπευτική γραμμή (δηλαδή η νοητή ευθεία : μάτι – σκοπευτικό αεροβολο – στόχος).
β. Οι βολές κατά τις οποίες τρέχουμε και ρίχνουμε σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που κοιτάμε.
Να έχετε υπόψη σας ότι, αν δεν προσέξετε τις τυφλές βολές, υπάρχει το σοβαρό ενδεχόμενο να ρίξετε σε παίκτη ο οποίος μπορεί να βρίσκεται γονατιστός με το κεφάλι του στο ένα μέτρο (ή και λιγότερο) από την κάνη του aeg σας και να τον πονέσετε υπερβολικά, ενώ θα μπορούσε να αποφευχθεί αυτό με τον κανόνα του “μπαμ”.

5) Κανόνας “Μπαμ”.
Ισχύει ΜΟΝΟ για το όριο βολής (10 μέτρα για Woodland, 5 μέτρα για CQB/CQC ή ανάλογα με το όριο που θέτει ο διοργανωτής) και ΜΟΝΟ εφόσον:
α. Υπάρχει μια σχετική άνεση ώστε να βληθεί ο αντίπαλος μέσα από τα σκοπευτικά μας,
β. Ο αντίπαλος είναι αρκετά ακάλυπτος σε σχέση με εμάς,
γ. Δεν μας έχει αντιληφθεί,
δ. Δεν βρισκόμαστε στο οπτικό του πεδίο, έτσι ώστε θα πρέπει να γυρίσει το κεφάλι του για να μας δει όταν θα ακούσει το “μπαμ”.

Ο κανόνας «μπαμ» δεν ισχύει στις εξής περιπτώσεις:
α. Αν βγάλουμε απλά το κεφάλι μας από μια γωνία τοίχου ή δέντρο κ.λ.π. χωρίς να έχουμε σημαδέψει. Πρέπει απαραιτήτως να σημαδέψουμε για να φωνάξουμε «μπαμ».
β. Στην περίπτωση που έχουμε παραπάνω από έναν αντίπαλο απέναντί μας, οπότε μπορούμε να εφαρμόσουμε τον κανόνα “μπαμ” μόνο σε έναν αντίπαλο.

6)Σιωπηλός Θάνατος (Silent Kill)

Όταν ένας αντίπαλος είναι σε τέτοια απόσταση ώστε να μπορούμε να τον ακουμπήσουμε από πίσω χωρίς πρώτα να μας πάρει είδηση, τότε μπορούμε να εφαρμόσουμε τον «σιωπηλό θάνατο» για να τον βγάλουμε έξω από το παιχνίδι. Τον ακουμπάμε, λοιπόν, απαλά στον ώμο ή στο κεφάλι με το χέρι μας και του λέμε “είσαι έξω, σιωπηλός θάνατος” ή “είσαι έξω, silent kill”. Αυτός είναι υποχρεωμένος να βγει από την μάχη ως “νεκρός” (σαν να χτυπήθηκε δηλαδή κανονικά από μπαλάκι) αλλά με την διαφορά ότι δεν φωνάζει “έξω”, εφαρμόζει όμως όλους τους άλλους κανόνες για τους “νεκρούς” κανονικά (όπως αναφέρονται στην παρ.1 παραπάνω). Ο κανόνας αυτός είναι ουσιαστικά ένα συμπλήρωμα του Κανόνα “Μπαμ” για τις υπερβολικά κοντινές αποστάσεις (κάτω του ενός μέτρου) και προσομοιώνει την επίθεση από τα όπισθεν του αντιπάλου με μαχαίρι στις κανονικές μάχες.

7) Κανόνας Parlay

Σε περίπτωση που δύο αντίπαλοι βρεθούν αντιμέτωποι και συμβαίνει έστω ένα από τα παρακάτω:

α. ρίξουν βολές και υπάρχει αμφιβολία για το ποιος πέτυχε πρώτος ποιον,
β. δεν ρίξουν βολές διότι έκριναν ότι μπορεί να βλαφτεί η ακεραιότητα του άλλου (π.χ. κοντινή επαφή),
γ. υπάρχει κάποια διαμάχη μεταξύ τους οποιουδήποτε τύπου,

τότε μπορούν να επικαλεστούν τον κανόνα Parlay, κατά τον οποίο, για να λυθεί γρήγορα & εύκολα η διαφωνία, θα απομακρυνθούν στις αντίθετες κατευθύνσεις από αυτές που είχε αρχικά ο καθένας και σε ελάχιστη απόσταση 10 βημάτων το λιγότερο, αν και πάντα μπορεί να γίνεται συνεννόηση για την ελάχιστη απομάκρυνση, λόγω του ότι κάθε σημείο και πεδίο έχει τις ιδιομορφίες του. Αφού γίνει αυτό, ο ένας εκ των δύο φωνάζει “ΠΑΕΙ” ή “ΠΑΜΕ” ή κάτι ανάλογο και μόλις πάρει την απάντηση από τον αντίπαλο για επιβεβαίωση, συνεχίζεται εκ νέου το παιχνίδι μεταξύ τους.

8) Βολές οι οποίες προέρχονται από εξοστρακισμό σφαιριδίων σε τοίχους, δέντρα κ.λ.π. δεν λαμβάνονται υπόψη. Μια βολή για να ισχύει θα πρέπει να είναι άμεση. Ισχύουν επίσης οι βολές οι οποίες έχουν διέλθει μέσα από θάμνους, φύλλα δέντρων, φυτά κ.λ.π.

9) Φίλια πυρά είναι στην κρίση του διοργανωτή αν θα ισχύσουν ή όχι.

10) Χρήση χειροβομβίδων, ναρκών, καπνογόνων και εκτοξευτήρων airsoft.
Η χρήση χειροβομβίδων, ναρκών, καπνογόνων και εκτοξευτήρων για airsoft επιτρέπεται αρκεί πρώτα να έχει ενημερωθεί και συμφωνήσει ο διοργανωτής και όλοι οι παίκτες για την ύπαρξη τους. Η χρήση αυτοσχέδιων χειροβομβίδων, καπνογόνων και λοιπών εκρηκτικών απαγορεύεται γενικά, αλλά είναι στην κρίση του διοργανωτή αν κατ΄εξαίρεση αφήσει να χρησιμοποιηθούν τέτοια υλικά και μόνο εφόσον αποδειχθεί επιτόπου ότι δεν αποτελούν κίνδυνο για τη σωματική ακεραιότητα των παικτών.
Ειδικά για τις χειροβομβίδες:
Στο πεδίο και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται “χειροβομβίδες” αερίου που ενδείκνυνται για Αεροσφαίριση, με τρόπο τέτοιο ώστε αν κάποια από αυτές ενεργοποιηθεί σε κλειστό χώρο (ο οποίος θεωρείται “κλειστός” εφόσον περικλείεται από τεχνητά σταθερά και αμετακίνητα εμπόδια όπως τοίχους), τότε ΟΛΟΙ οι παίκτες που ευρίσκονται εκείνη τη στιγμή εντός του συγκεκριμένου χώρου “βγαίνουν έξω”.


11) Ατυχήματα.
Στην περίπτωση ατυχήματος, το παιχνίδι πρέπει να σταματήσει αμέσως και να ενημερωθούν οι διοργανωτές.